ریتم آهنگ

قدرت موسیقی

قدرت موسیقی

قدرت موسیقی

مقدمه

موسیقی چگونه می تواند برای سلامتی مفید باشد؟
بیلی جوئل، موسیقی‌دان آمریکایی، یک بار گفت: «فکر می‌کنم موسیقی به خودی خود شفابخش است». «این یک بیان انفجاری از انسانیت است. این چیزی است که همه ما تحت تأثیر آن هستیم. مهم نیست از چه فرهنگی هستیم، همه موسیقی را دوست دارند.» بسیاری از ما از صمیم قلب با این گفته موافقیم، و این پیوند جهانی با موسیقی است که محققان را در سراسر جهان به بررسی پتانسیل درمانی آن سوق داده است. همه ما می توانیم حداقل به یک آهنگ فکر کنیم که وقتی آن را می شنویم، واکنشی احساسی ایجاد می کند. مثلاً ممکن است آهنگی باشد که اولین رقص عروسی شما را همراهی کرده است یا آهنگی باشد که شما را به یاد جدایی سخت یا از دست دادن یکی از عزیزانتان می اندازد.

باربارا الس، مشاور ارشد سیاست و تحقیق در انجمن موسیقی درمانی آمریکا، به مدیکال نیوز تودی گفت: «ما ارتباط عمیقی با موسیقی داریم زیرا در مغز و بدن ما «سیم سخت» است. "عناصر موسیقی - ریتم، ملودی و غیره - در فیزیولوژی، عملکرد و وجود ما منعکس می شوند." با توجه به ارتباط عمیقی که ما با موسیقی داریم، شاید تعجب آور نباشد که مطالعات متعدد نشان داده اند که می تواند برای سلامت روان ما مفید باشد. یک مطالعه در سال 2011 توسط محققان دانشگاه مک گیل در کانادا نشان داد که گوش دادن به موسیقی میزان دوپامین تولید شده در مغز را افزایش می دهد - یک ماده شیمیایی تقویت کننده خلق و خو و آن را به یک درمان عملی برای افسردگی تبدیل می کند. و در اوایل سال جاری، MNT در مطالعه‌ای که در The Lancet Psychiatry منتشر شد، گزارش داد که گوش دادن به موسیقی هیپ‌هاپ - به‌ویژه موسیقی کندریک لامار - ممکن است به افراد در درک اختلالات سلامت روان کمک کند. اما به طور فزاینده ای، محققان دریافتند که مزایای سلامتی موسیقی ممکن است فراتر از سلامت روان باشد و در نتیجه، برخی از کارشناسان سلامت خواستار گنجاندن موسیقی درمانی به طور گسترده در محیط های مراقبت های بهداشتی هستند.

کاهش درد و اضطراب
باب مارلی یک بار خواند: "یک چیز خوب در مورد موسیقی این است که وقتی آن را به صدا در می آورد، هیچ دردی احساس نمی کنی." طبق برخی مطالعات، این گفته ممکن است درست باشد. در اوایل سال جاری، MNT در مطالعه‌ای به رهبری دانشگاه برونل در بریتانیا گزارش داد که موسیقی ممکن است درد و اضطراب بیمارانی را که تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند کاهش دهد. با تجزیه و تحلیل 72 کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده شامل بیش از 7000 بیمار که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، محققان دریافتند افرادی که پس از عمل موسیقی پخش شده‌اند، نسبت به کسانی که موسیقی گوش نمی‌دهند احساس درد و اضطراب کمتری داشته‌اند و همچنین احتمال کمتری دارد که به داروهای مسکن نیاز داشته باشند. . هنگامی که احساس استرس می کنید، ممکن است متوجه شوید که گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان باعث می شود احساس بهتری داشته باشید و مطالعات متعددی وجود دارد که از این تأثیر حمایت می کند. برای مثال، مطالعه‌ای که ماه گذشته توسط MNT گزارش شد، نشان داد که نوزادان به‌جای صحبت کردن با آنها موسیقی، برای مدت طولانی‌تری آرام‌تر می‌مانند - حتی زمانی که گفتار شامل صحبت کردن با نوزاد می‌شود. محققان این مطالعه، از جمله پروفسور ایزابل پرتز از مرکز تحقیقات مغز، موسیقی و زبان در دانشگاه مونترال در کانادا، الگوی تکراری موسیقی‌ای را که نوزادان به آن گوش می‌دادند، کاهش می‌دهند، احتمالاً با ترویج «حباب کردن» - توانایی ریتم های داخلی بدن برای همگام شدن با ریتم های خارجی، نبض ها یا ضربان ها.

موسیقی و حافظه 

برخی از آهنگ‌ها این توانایی را دارند که دوره‌ها یا وقایع خاصی را در زندگی‌مان به ما یادآوری کنند - برخی از آنها باعث لبخند زدن ما می‌شوند و برخی را ترجیح می‌دهیم فراموش کنیم. با در نظر گرفتن این موضوع، محققان به طور فزاینده ای در حال بررسی این موضوع هستند که آیا موسیقی ممکن است به یادآوری حافظه کمک کند یا خیر.

یک مسکن موثر استرس

در سال 2013، مطالعه ای که در مجله Memory & Cognition منتشر شد، 60 بزرگسال را که در حال یادگیری زبان مجارستانی بودند، ثبت نام کرد. بزرگسالان به طور تصادفی به یکی از سه کار یادگیری تقسیم شدند: بیان عبارات مجارستانی ناآشنا، گفتن همان عبارات به شیوه ای موزون یا خواندن عبارات. هنگامی که از محققان خواسته شد عبارات را به خاطر بیاورند، محققان دریافتند شرکت‌کنندگانی که این عبارات را می‌خواندند، دقت یادآوری بسیار بالاتری نسبت به دو گروه دیگر داشتند. نویسندگان می‌گویند: «این نتایج نشان می‌دهد که روش یادگیری «گوش دادن و آواز خواندن» می‌تواند حافظه لفظی عبارات زبان خارجی را تسهیل کند. شواهد به دست آمده از چنین مطالعاتی باعث شده است که محققان پیشنهاد کنند موسیقی ممکن است به یادآوری حافظه برای افراد مبتلا به اختلالات شناختی مانند بیماری آلزایمر کمک کند.

مطالعه ای که در سال گذشته در مجله Gerontologist منتشر شد، تأثیر موسیقی را بر یادآوری حافظه در افراد مبتلا به زوال عقل در مراحل اولیه ارزیابی کرد. برای این تحقیق، 89 فرد مبتلا به زوال عقل و مراقبان آنها به طور تصادفی در یک گروه مربی خوانندگی 10 هفته ای، یک گروه مربیگری گوش دادن به موسیقی 10 هفته ای یا مراقبت های معمول قرار گرفتند. نتایج نشان داد که هر دو گروه آواز و گوش دادن به موسیقی نه تنها خلق و خو و سلامت کلی بهتری نسبت به گروه مراقبت معمول داشتند، بلکه حافظه اپیزودیک بهتری را در ارزیابی‌های شناختی نشان دادند. گروه آواز نیز حافظه کاری بهتری نسبت به گروه مراقبت معمول نشان داد.

نویسندگان نتیجه گرفتند: «فعالیت‌های اوقات فراغت موسیقی منظم می‌تواند مزایای شناختی، عاطفی و اجتماعی درازمدت در زوال عقل خفیف/متوسط ​​داشته باشد و بنابراین می‌تواند در مراقبت و توانبخشی زوال عقل استفاده شود».

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”